تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

الودگی اب water pollution

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد اضطراب

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک و فرایند بازاریابی .

دانلود مقاله ترجمه شده سورت بهینه با الگوریتمهای ژنتیک

الگوریتم ژنتیک

پاورپوینت بررسی مسجد کبود تبریز - معماری اسلامی

دانلود پاورپوینت نقش همراه و همسر 19 اسلاید

پاورپوینت شناخت و بررسی گره چینی چوبی در بناهای تاریخی گرگان .

پاورپوینت تحلیل و بررسی تیپ های شخصیتی.

پیداکردن دامنه با دامین اتوریتی بالا بدون نرم افزار.

پروژه کارآفرینی تأسیس آموزشگاه آشپزی.

انزوا - عزلت و تنهایی در دیوان شهریار.

سوالات پایانترم درایو.

اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک .

پاورپوینت اسلاید در مورد جزیره قشم .

آنالیز تابعی چارلز شوارتز .

پاورپوینت نظریه زیستی شخصیت رابرت کلونینجر.

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS.

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنیpptx

پاورپوینت مخاطرات کویر.

پاورپوینت رفتارگرایی اسکینر.

دنیای موزیکال وست اِند (انتهای غربی)

(فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

پاورپوینت آشنایی با نظام آموزشی پودمانی.

الگوها و راهکارهای طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد معماری بومی

quality in fast food restaurants

پاورپوینت کردارشناسی انسانی.

آخرین مطالب

۹۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت

پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت

دانلود پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت

پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت
پاورپوینت
تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 457 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت

— —تاریخچه FMEA

—آشنایی با FMEA

—نحوه محاسبه RPN

—تشریح مراحل انجام کار —آشنایی با جداول و فرم FMEA

—تعیین سطح ریسک قابل قبول

—تعریف سطوح بحرانی

—ارزیابی ریسکدستگاه کاردینگ نساجی

 

دانلود پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۶
مجتبی انوری
عوامل موثر بر افت تحصیلی

یکی از معضلات مهم نظام آموزشی کشور ما و کشورهای دیگر افت تحصیلی است که سبب هدر رفتن نیروی انسانی و مادی جامعه می شود (سایت شیعه نیوز) لذا بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی جهت پیشگیری از افت تحصیلی ضروری به نظر می رسد

دانلود عوامل موثر بر افت تحصیلی

عوامل موثر بر افت تحصیلی
افت تحصیلی
نظام آموزشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

چکیده

یکی از معضلات مهم نظام آموزشی کشور ما و کشورهای دیگر افت تحصیلی است که سبب هدر رفتن نیروی انسانی و مادی جامعه می شود (سایت شیعه نیوز) لذا بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی جهت پیشگیری از افت تحصیلی ضروری به نظر می رسد. ما در این اثر با استناد از روش اسنادی مطالبی را تهیه نموده ایم و طی این مشخص شده است که وضعیت اقتصادی خانواده / آرامش و توافق والدین ؟ تحصیلی موثر است همچنین عوامل فردی مانند علاقه، انگیزه ، نوع مطالعه و در مدرسه کلاس، روش تدیس معلم بر شکست تحصیلی اثر می گذارد که می توان این عوامل را به صورت عوامل درون سازمانی یا برون سازمانی نیز بررسی کرد (سایت اخبار تحلیلی شیعه)

 

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه

پیشینه تحقیق

گزاره های تحقیق

هدف

سؤالات

فرضیه ها

فصل دوم: روش تحقیق

توصیف مفهومی متغیرها

تعریف عملیاتی متغیرها

روش تحقیق

فصل سوم: متن تحقیق

مبانی نظری

تئوری های یادگیری

یافته ها و اطلاعات

تجزیه و تحلیل یافته

ارائه مدل نظری

فصل چهارم:

نتیجه گیری و ارائه راه حل ها

منابع و موأخذ تحقیق و پیوستها

 

مقدمه:

افت تحصیلی امروزه یکی از نگرانی های خانواده ها و دست اندر کاران تعلیم و تربیت است مساله موفقیت یا شکست تحصیلی مسابقه طولانی و نامشخص دارد. اما به طور رسمی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم و همگام با تحولات صنعتی و نیاز به نیروهای تربیت شده و متخصص افکار دولتمردان و دست اندر کاران آموزش و پرورش به مسأله پیشرفت و شکست تحصیلی معطوف شده است(بیابانگرد ، اسماعیل، 1378. ؟ از برگ 1993) به گزارش نهاد نظارتی ، افت تحصیلی به عنوان بزرگترین معضل نظام آموزشی کشور موجب هدر رفتن حدود 12000 میلیارد ریال بودجه سالانه کشور می شود در این گزارش آمده است که افت تحصیلی در پایه های مختلف از مشکلات نظام آموزشی کشور است که در دراز مدت موجب پایین آمدن سطح علمی دانش آموزان و بازماندن آنان از تحصیلات عالیه و نیز کاهش سطح بندی علمی کشور می شود 0شیعه نیور 1386) افت تحصیلی علاوه بر زیانهای اقتصادی و خسارتهای اجتماعی دانش آموزان را نیز به مشکلات روحی و روانی مبتلا می کند لذا لازم است پژوهشگران به بررسی علل و عوامل موجود افت تحصیلی بپردازند تا شاید راهکاری برای جلوگیری و کاهش آن بیابند.

 

فصل اول

پرسشنامه «Quistionnaire»

2-1 جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه

پرسشنامه یکی دیگر از روش های جمع آوری اطلاعات در پژوهش زمینه یابی می باشد که پاسخ‌گو خود اجرای مصاحبه را بر عهده دارد و سؤالات تهیه شده را پاسخ می دهد و آن را به نشانی محقق پست می کند .

این روش جمع آوری اطلاعات می توان در مکانهای مختلف و به شیوه های متعدد انجام گیرد و باید سعی شود سؤالات بسیار واضح ومشخص باشد ، چون پاسخ دهنده خود نقش مصاحبه کننده را نیز بر عهده دارد . از آنجائیکه پرسشنامه جنبة خود اجرایی دارد می بایستی به گونه ای طراحی و اجرا شود که پاسخ گو را به جواب دادن ترغیب نماید ( ظهوری ، 1378)

در بسیاری از تحقیقات علمی بخصوص مواقعی که اندازه گیری مستقیم متغییر های مورد بررسی امکان پذیر نباشد ، ناگزیر باید برای بدست آوردن اطلاعات در بارة کمیت و کیفیت صفات متغییر مورد تحقیق از طریق پرسشنامه اقدان کرد ( حسن بگلو ، 1382)

 

دانلود عوامل موثر بر افت تحصیلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۵
مجتبی انوری
روش تحقیق نظارت مدارس

نظارت یکی ازحلقه های مفقودهء نظام آموزشی است ولزوم آن درهرزمان ودرهر رده آموزشی احساس میشودوبه منزله یک فراینددائمی بایددرمدرسه نقشی ایفاکندتاکارگزاران مدرسه از امکانات موجودبه نحومطلوب استفاده کنندوبهبودکیفیت راسرلوحه کارخودقراردهند نظارت بهبودواصلاح شیوه های کلاس داری وتدریس معلم وکلیه اعمالی است که دریک آموزشگاه انجام میشود

دانلود روش تحقیق نظارت مدارس

نظارت مدارس
نظام آموزشی
نظارت و راهنمایی آموزشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 197 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

 مقدمه

نظارت یکی ازحلقه های مفقودهء نظام آموزشی است ولزوم آن درهرزمان ودرهر رده آموزشی احساس میشودوبه منزله یک فراینددائمی بایددرمدرسه نقشی ایفاکندتاکارگزاران مدرسه از امکانات موجودبه نحومطلوب استفاده کنندوبهبودکیفیت راسرلوحه کارخودقراردهند. نظارت بهبودواصلاح شیوه های کلاس داری وتدریس معلم وکلیه اعمالی است که دریک آموزشگاه انجام میشود.نظارت در امرتعلیم وتربیت چیزی نیست که دریک مرحله اززمان انجام شودوسپس به آن توجهی نشود،بلکه فرایندی است که دائمابه آن نیازاست ودرهرزمان باالهام ازتجارب گذشته نیاز به آن بیشتراحساس میشود.

نظارت و راهنمایی آموزشی اززمان پیدایی نظامهای آموزشی به سبک جدید جزء وظایف مهم مدیران مدارس بوده است تقریبا در نظامهای آموزشی به دلیل اهمیت مساله آموزش و یادگیری و تاثیر مطلوب آن در آموزش و پرورش جوانان نظارت در تعلیم و تربیت جز لا ینفک نقشهای سازمانی محسوب میشود.درنظامهای آموزشی اغلب کشورهاهدف ازقراردادن نقش نظارت به طوررسمی،حل وفصل مسائل و مشکلات آموزشی معلمان اصلاح فرایند تدریس و یادگیری و ارتقای کیفیت عملکرد معلمان و درنتیجه دانش آموزان است.

طرح نظریه ها واندیشه های نو و روشهاو الگوهای جدید تدریس آموزشی در آموزش و پرورش از طرف صاحبنظران و متخصصان و معلمان با هدف ارتقای کیفیت عملکرد معلمان و مدیران و دانش آموزان ، کاهش افت آموزشی ، جلوگیری از اتلاف وقت و از دست دادن فرصتها و ارتقاء و حفظ نتایج مطلوب آموزشی و کاهش هزینه هاو جذب مشارکتهای مالی و ارتباط با اولیاء و متخصصان آموزشی ، ضرورت نظارت آموزشی را بر مسؤلان و مدیران آموزش وپرورش بیش از پیش آشکار ساخته است .

در مدارس ما متاسفانه با اینکه نظارت آموزشی از وظایف کلاسیک مدیران آموزشی تلقی می شود وبا این حال آنان به علل گوناگون برای اجرای این وظیفه تلاش نکرده و نمی کنند . در نتیجه مسائل و مشکلات آموزشی معلمان همچنان لاینحل باقی مانده است مدیران مدارس در چهارچوبهای فعلی و با روشهای کنونی توانایی پاسخگویی به مسائل ومشکلات معلمان و رفع نیازهای آنان را ندارند .از یک طرف مدیران مدارس به ایفای نقش نظارت علاقه ای نشان نمی دهند واز طرف دیگر اکثرمعلمان نظارت بوسیله مدیرانشان را نوعی مداخله یا ایجاد مزاحمت در کار خود تلقی می کنند و اصولا از این کار بیمناکند یا تصور می کنند که نیازی به اصلاح کارخود ندارند .در نتیجه هیچگاه مدیران و معلمان تصور مثبتی از نقش یکدیگر در ذهن نداشته اند تا بتوانند با هدف رفع مسائل و مشکلات آموزشی معلمان ارتباط و همکاری نزدیکی با هم داشته باشند عدم توجه به اهمیت نقش نظارت و طرح اندیشه ها و روشهای نو در مدارس بتدریج موجب شده است که الگوهای سنتی و غیر مؤثر آموزشی همچنان سبک وسیاق جاری و مسلط در مدارسمان باشد و سرانجام اینکه برای کسب نتایج مطلوبتر آموزشی، نو اندیشی، نو گرایی و نو آوری مورد آزمایش و تجربه قرارنگیرد .

 

بیان مساله :

امروزه ، آموزش و پرورش در تمام کشور ها از اهمیت و ارزش قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و نقش آن در رشد وتوسعه اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی وسیاسی غیر قابل انکارمی باشد . بدین جهت صاحب نظران تعلیم وتربیت اعتقاددارندکه کارکنان آموزشی منجمله مدیران و معلمان بایستی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده از شایستگیها و آمادگیهای خاصی برخوردار باشند. از طرف دیگر به سبب رشد بی رویه جمعیت ،هجوم سیل آسای دانش آموزان به محیطهای آموزشی وبه تبع آن اجباردر به کارگیری معلمان فاقد تجربه و یا آمادگیهای لازم در زمینه تدریس و اداره کلاس و عدم توجه به لزوم استفاده از امکانات تجهیزات آموزشی در آموزشگاه و هم چنین عدم اجرای مناسب برنامه های آموزشی و ارزشیابی منظم عملکرد معلمان و کارکنان آموزشگاه و عدم ارائه باز خورد صحیح به آنها ، امکان تحقق کامل هدفهای آموزشی را مورد تردید قرارداده است

از این رو به منظوررفع مشکل مزبور، در کنار عوامل متعددی که مطرح هستند نظارت در آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردارمی باشد و با توجه به اینکه می دانیم امر نظارت در آموزش و پرورش از وظایف بسیار مهم مدیران می باشد واز به انحراف کشیده شدن مسیر آموزش جلوگیری می کند . اگر نظارت دقیق ومنطقی باشد در حین آموزش اصلاحات مورد نظر را در هر آموزشگاه بوجود می آورد با این وجود امر نظارت جهت بهبود بخشیدن به کار آموزش بسیار مفید می باشد .

دانلود روش تحقیق نظارت مدارس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۵
مجتبی انوری
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

دانلود مبانی نظری اعتیاد و مواد مخدر
پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر
اعتیاد و مواد مخدر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

مقدمه

بر اساس مطالعه­ی مرکز تحقیقات ملی در زمینه سوءمصرف مواد (NIDA)، در حدود 37% افراد یک بار یا بیشتر در طول عمر خود مواد غیرقانونی مصرف کرده­اند. بیش از 15% جمعیت بالای 18 سال آمریکا مشکلات جدی درمورد مصرف پیدا کرده­اند (کامکار، 1382). بعضی از تأثیرات مواد مواد مستقیم و برخی از آنان غیرمستقیم هستند. برای مثال احتمال بروز مشکلات روانی و جسمی در افرادی که والدین معتاد دارند بیشتر است (همان منبع). مصرف مواد همواره با پیامدهای زیادی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، مغزی، روانشناختی و مسائل بین فردی از جمله فعالیت جنسی همراه است، به طوریکه یکی از دسته­بندی­های عمده راهنمای تشخیصی و درمانی اختلالات روانی (DSM-IV-TR) تحت عنوان اختلالات وابسته به مواد است. همچنین در دسته­بندی اختلالات جنسی، طبقه­ای از آن به کژکاری جنسی ناشی از مواد اختصاص دارد (کاپلان و سادوک، 2003). انجمن روانپزشکی آمریکا[1] (1994) در DSM (ویراست چهارم)، اعتیاد به مواد مخدر یا سوءمصرف مواد را چنین تعریف می­نماید؛ الگوی ناسازگارانه­ی مصرف مواد که به تحلیل یا ناراحتی­ای منجر شود که از لحاظ بالینی اهمیت دارد (کالات[2]، 2007).

2-2- تعاریف و مفاهیم اعتیاد

پیچیدگی حاصل از سوء­مصرف غیرقانونی مواد در اصطلاحات وابسته به آن، که به نظر می­رسد تقریباً با تشکیل جلسات شوراهای مختلف حرفه­ای و دولتی تغییر می­یابند، منعکس است. یک نمونه از آن نامی است که باید روی مواد تغییر دهنده مغز[3] گذاشته شود. متن بازنگری شده چهارمین ویراست راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR)[4] مواد تغییر دهنده مغز را «مواد»[5] و اختلالات مربوط به آن­ها را «اختلالات وابسته به مواد»[6] نامیده است. در DSM-IV-TR مفهوم مواد مؤثر بر روان مواد شیمیایی واجد خواص تغییردهنده مغز نظیر حلال­های عضوی را، که ممکن است عمداً یا سهواً مصرف شوند، در بر می­گیرد. مواد مجاز را نمی­توان از مواد غیر مجاز جدا کرد؛ بسیاری از مواد مجاز مانند مرفین گاهاً به روش­های غیرمجاز کسب شده و برای مقاصد تجویزنشده مصرف می­گردند. واژه ماده به دارو ترجیح داده می­شود، چون دارو تلویحاً معنی یک ماده شیمیایی مصنوعی را می­گیرد، در حالیکه بسیاری از مواد وابسته به الگوهای سوء­مصرف (مثلاً تریاک) مواد طبیعی هستند یا برای مصرف انسانی تولید نشده­اند (مثلاً، چسب هواپیما). به این ترتیب، در DSM-IV-TR موضوع با عنوان اختلالات وابسته به مواد توصیف شده است (کاپلان- سادوک، 2003).

به رغم برداشت کلی و عمومی مردم از اعتیاد که آن را عادت شدید به استفاده از یک چیز یا انجام یک امر می­دانند وقتی می­خواهیم اعتیاد و به ویژه اعتیاد به مواد تغییر دهنده خلق و خو و رفتار را تعریف کنیم، درمی­یابیم که کار چندان آسانی نیست و توافقی درباره­ی وجود ندارد. کلمات متعددی مثل مصرف[7]، استفاده نادرست[8]، سوءمصرف[9]، اعتیاد[10]، و وابستگی[11] درباره عادت به نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد و داروهای آرامبخش و ضد افسردگی و روان­گردان، خوردن بیش از حد، قمار کردن، درگیر شدن با روابط جنسی بیش از حد و حتی کار بیش از اندازه به کار برده شده است (نورانی­پور، 1383).

الف) مصرف:

کلمه مصرف به هنگام استفاده از مشروبات الکلی و مواد و داروها برای مصارف طبی و به منظور تسکین با درمان­ از قبیل مورفین، کدئین، آرامبخش­ها و داروهای روان­گردان گفته می­شود. در کشورهای غربی یا کشورهای دیگری که خرید و فروش مشروبات سکرآور و مست­کننده قانونی است و مصرف آن­ها منع نشده و همچنین استعمال دخانیات یا انجام انواع قماردر موقعیت­های تفریحی، در جشن­ها و شادی­ها مجاز شمرده شده است. (لاسون، لاسون و ریورز[12]، 2001). همین مؤلفان استفاده از مواد یا داروهایی که آثار و نتایج جسمانی، روانی، اجتماعی و قانونی زیان­آور داشته باشد را استفاده نادرست خوانده­اند.

ب) سوءمصرف:

چنانچه مراجعی مشروبات الکلی یا دیگر مواد مصرف کند که باعث تغییر خلق و خو و رفتار او شود و آثار نامطلوبی بر روی زندگی خودش با زندگی دیگران بگذارد، گفته می­شود که سوء­مصرف مواد دارد. این آثار ممکن است آسیب­دیدگی جسمانی، روانی، یا عملکرد نامناسب شغلی یا تحصیلی فرد باشد. شاکیت (1995) استفاده مکرر و طولانی­مدت از مواد و داروها را سوء­مصرف خوانده است و اضافه می­کند سوء­مصرف از مواد و داروها زمانی صورت می­گیرد که فرد موادی را بدون نیاز ضروری و به حق مصرف کند (به نقل از نوارنی­پور، 1383).

ج) وابستگی:

 در سال 1964، سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که اصطلاح «اعتیاد»[13] دیگر اصطلاحی علمی نیست و «وابستگی دارویی» را به جای آن توصیه نمود. مفهوم مواد در ضمن چند دهه معانی رسمی بسیار و معانی معمولی فراوانی داشته است. اساساً در ارتباط با تعریف وابستگی از دو مفهوم استمداد شده است. وابستگی رفتاری بر فعالیت­های موادجویی و قرائن وابسته به الگوهای مصرف بیمارگونه تأکید کرده است و وابستگی جسمی بر اثرات جسمی (یعنی فیزیولوژیکی) دوره­های متعدد مصرف مواد تأکید نموده است. به طور اخص، آن دسته از تعاریف وابستگی که بر وابستگی جسمی، تأکید کرده اند، در ملاک­های طبقه­بندی از وجود تحمل و اثرات ترک استفاده کرده­اند (کاپلان- سادوک، 2003).

به طور خلاصه وابستگی به شکل شدیدتر سوء­مصرف مواد گفته می­شود. از نظر مارگولیس و زوبن[14] (1998) وابستگی عبارتست از: نیاز و میل شدید جسمانی و روانی برای مصرف مواد و خوردن مشروب به خاطر تغییر حالت خودآگاهی و نشئه و کیفی که برای فرد وابسته ایجاد می­کند. به نظر آن­ها وابستگی از طریق مصرف دارو و از روی عادت، مصرف مشروبات و مواد به دفعات بیشتر و مقدار زیادتر آن به رغم نتایج زیان­آور و منفی فراوان آن برای فرد، خانواده و جامعه مشخص می­شود (نورانی پور و قربانی، 1385).

د) اعتیاد:

لاسون، لاسون و ریورز (2001) تغییرات سلولی  را که در اثر استفاده زیاد از مواد و داروهای روان­گردان رخ می­دهد و باعث ایجاد مقاومت و تحمل علائم مرضی ناراحت­کننده و زجرآور بدنی و روانی به هنگام عدم استفاده از آن می­شود، اعتیاد نامیده­اند.

دین دویل پیتا[15] (1994) نیز معتقد است که اعتیاد به مشروبات الکلی یا دیگر مواد دلالت بر این ندارد که شخص دچار حالت مستی یا نشئه و کیف باشد، بلکه به وضعیت شخصی گفته می­شود که به طور مکرر به قدری به خوردن مشروب یا مصرف مواد مشغول شده است که زندگی شخصی، خانوادگی و شغلی را برای او ناراحت­کننده کرده است. این فرایند وابستگی روانی ممکن است چیزهای دیگر مثل خوردن، روابط جنسی، قمار و حتی کار کردن کشیده شود. به طور کلی شخص به قدری نسبت به مصرف مشروب یا مواد یا اشتغال به امور دیگر وسواس پیدا می­کند که زندگی بدون آن­ها برای او لذت­آور نیست.

کلمه «اعتیاد» و واژه مربوط به آن «معتاد»[16] تا حدودی با وابستگی ارتباط دارد. واژه «معتاد» مفهوم خاص ناپسند و تحقیرآمیزی پیدا کرده است که مفهوم سوء­مصرف مواد را به عنوان یک اختلال طبی نمی­دهد. «اعتیاد» هم در کاربرد عوامانه، مثل اعتیاد به تلویزیون، اعتیاد به پول اهمیت خود را از دست داده است. هرچند این دلایل به اجتناب از کلمه «اعتیاد» در اصطلاحات رسمی کمک کرده است. ممکن است اساس نوروشیمیایی و نوروآناتومیک مشترک بین همه اعتیادها وجود داشته باشد، خواه اعتیاد به مواد و خواه اعتیاد به سایر چیزها (مثلاً قمار، دزدی و خوردن). این اعتیادهای مختلف ممکن است اثرات مشابهی بر فعالیت­های نواحی پاداش خاص در مغز، نظیر ناحیه تگمنتال بطنی، لوکوس سرولوس، و هسته آکومینس داشته باشند (کاپلان- سادوک، 2003).

 


[1]- American Psychiatric Association

[2] - Kalat

[3]- Brain- Altering Substances

[4] - Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder -Fourth Edition- Text Revision (DSM-IV-TR)

[5] - Substances

[6] - Substance- Related Disorders

[7]- Use

[8] - Misuse

[9] - Abuse

[10] - Addiction

[11] - Dependency

[12] - Lawson, Lawson & Revers

[13]- Drug Dependence

[14] - Margolis & Zewben

[15]- Dianne Doyle Pita

[16] - Addict

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۴
مجتبی انوری
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیار و شرایط دبیری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیار و شرایط دبیری

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیار و شرایط دبیری

دانلود مبانی نظری شرایط دبیری
پیشینه تحقیق معیار شرایط دبیری
شرایط دبیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

معلم خوب و موفق

معلم معمار روح و سازنده اخلاق و عواطف بشری است، از مهمترین عواملی محسوب می شود که ممکن است تاثیرات مناسب و یا نامناسب در پرورش روح و ذهن دانش آموزان داشته باشد. مطالعات جالب توجه و پر ارزش، درباره خصائص خوب معلم خوب، به وسیله محققین کشورهای مختلف صورت گرفته است.

انتظارات شخص یا اشخاصی که در ارتباط با دستگاههای تربیتی دارند یا از آن استفاده می کنند، تفاوت دارد و مدرس باید به این نکته توجه داشته باشد و تشخیص دهد که کدام مورد، در درجه اول اهمیت قرار دارد.

اگر دانش آموز را مرکز تمام فعالیتها فرض کنیم، قطعا انتظارات او در درجه اول اهمیت قرار می گیرد.[1]

معلم موفق کسی است که در تولید علم و آگاهی، انتقال نور و روشنائی، تقویت اطلاعات و علوم بشری و ایجاد انقلاب علمی و اخلاقی و عقیدتی و افزایش توانایی های هنری و حرفه ای و رشد و تخصص و تعهد در نسل های آینده گام هایی هر چند بلندتر و بهتر بردارد. بدون شک توفیق در گرو ایمان و اخلاق و اراده و تلاش و کوشش است. در پرتو این ویژگیها، به عنوان یک معلم موفق، خدماتی شایسته به مردم و میهن و دین و دنیای بشریت ارائه دهد.[2]

هنگامی که به این سوال می اندیشیم که یک معلم خوب باید دارای چه کیفیاتی باشد، صفاتی نظیر صداقت، کارایی، جرأت، انرژی، ثبات، عزم، کاردانی و ... به ذهن متبادر می شوند. ابتدا به جای یک رویکرد کیفیتی باید در پی رویکرد عملکردی بود سپس در پی اجرای هر چه کارآمدتر، موثرتر و اقتصادی ترین اعمال برآمد. [3]

از اولین سالهای 1960 محققین سعی کرده اند تعاریف دانش آموزان را در مورد معلم خوب به دست آورند. ساندرز بعد از بررسی یافته های مطالعات در این رابطه یک شمای ترکیبی را ساخته است، که معلم خوب:

- هدف دار بوده و بر خود کنترل دارد.

- می داند چه می خواهد تدریس کند و بر یادگیری دانش آموزان نظارت دارد.

- هنگامیکه آنها پیشرفت کافی ندارند، رفتار مثبت و مناسبی را در پیش می گیرد.

- نسبت به واکنشهای دانش آموزان خود حساس بوده و با تغییر دادن نقش خود به طور آرام و مناسب واکنش نشان می دهد.

- سعی در فهمیدن نکته نظرات یادگیرنده دارد و برای شاگردان خود احترام قائل است.[4]

- برای بررسی معلم خوب ابتدا باید مشخص شود چه فردی برای کار دبیری مناسب است و سپس راه و رسم و وظایف را به او آموخت.

معیار و شرایط دبیری

عده ای تصور می کنند هر کس موضوع درسی را بلد باشد می تواند آنرا تدریس کند، اما به استناد اصول جدید آموزش و پرورش غرض و فایده تدریس تنها این نیست که دانش آموزان محفوظات اطلاعاتی در این باب کسب کند، بلکه در نتیجه کوشش ها و تجربه های مربوط به این درس ها، زندگی دانش آموز هم در زمان حال و هم در آینده شادابتر و نتیجه بخش تر می گردد و هر چه می آموزند، هم در بهبود زندگی وی و هم در پیشرفت وضع اجتماعی موثر واقع می شود.

کار دبیران امروزی نمی تواند به تدریس یک ماده درسی منحصر شود. دبیران باید ضمن وظیفه آموزشی خود به کمک ایجاد امکانات رشد متعادل همه نیروهای جسمی و فکری و عاطفی پسران و دختران را در نظر بگیرند و آماده کردن آنان را برای زندگی مفید و موثر هدف فعالیت خود قرار دهند.

اهمیت کار آموزشگاهها و اثرهای عمیق روش تدریس معلمان در پرورش نیروها و استعدادهای دانش آموزان شرایط ویژه ای برای شایستگی معلمان ایجاب کرده و مجموع این شرایط کار معلمی را یک پیشه محتاج تخصص قلمداد نموده است.

به طور کلی ارزش و شایستگی شخصی که خود را برای شغل دبیری آماده و موجب موفقیت وی می شود نسبت به خصائص ذیل تعیین می شود.

- فلسفه زندگی و شخصیت او.

- آمادگی برای تدریس و اتخاذ روش مناسب.

- سلامتی و بهداشت روحی، فکری و بدنی.

- آمادگی از لحاظ تخصص و کارهای فوق برنامه.[5]

- علاقه مندی به شغل دبیری.

- تسلط در کلاس داری و آشنا بودن به روشهای تدریس، شناخت دانش آموزان، آشنایی به اختلاف استعدادها و علاقه مند بودن به پیشرفت و موفقیت شاگردان و تشویق آنها، داشتن طرح و برنامه، رعایت نظم و انضباط، دقت در کار، وقت شناسی، توضیح درس به قدر کفایت، بیان روشن و خوش آهنگی صدا و ...

- سلامت و آراستگی ظاهر، سادگی و دقت و سلیقه در لباس پوشیدن، توجه به هماهنگی رنگها، رعایت بهداشت و توجه کامل به پاکیزگی.

- خصوصیات مثبت و متعادل اخلاقی مثل گشاده روئی، خوش اخلاقی و با حوصلگی و بردباری، رفتار دوستانه و ...

 


[1] - شاهراه تدریس – علاءالدین بازار گادی – ص 21.

[2] - روش تدریس – معلم موفق – حسین هروی – ص 1.

[3] - مدیریت یادگیری – آری دبوپس – ص 21.

[4] - راهنمای علمی تدریس – مترجم فاطمه شاکری – ص 245.

[5] - شاهراه تدریس – علاءالدین بازار گادی – ص 21.

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معیار و شرایط دبیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۴
مجتبی انوری
بررسی ترتیبات امنیتی خلیج فارس 1990-1970

بررسی ترتیبات امنیتی خلیج فارس 19901970

دانلود بررسی ترتیبات امنیتی خلیج فارس 1990-1970

بررسی ترتیبات امنیتی خلیج فارس 19901970 
ترتیبات امنیتی خلیج فارس 19901970 
ترتیبات امنیتی خلیج فارس
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 249 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 224

بررسی ترتیبات امنیتی خلیج فارس 1990-1970

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات

طرح مسأله.............................................. 8

علل انتخاب موضوع...................................... 10

ادبیات موجود.......................................... 10

سوال اصلی تحقیق....................................... 10

سوالات فرعی............................................ 11

مفروض(های) تحقیق...................................... 11

فرضیه(های) تحقیق...................................... 11

مفاهیم................................................ 11

روش تحقیق............................................. 12

سازماندهی تحقیق....................................... 12

موانع تحقیق........................................... 16

 

فصل دوم: مباحث تئوریک امنیت و چارچوب نظری تحقیق

بنیانهای مفهومی و تئوریک امنیت........................ 18

تعریف امنیت........................................... 19

نظامهای امنیتی ....................................... 19 

ویژگیهای امنیت........................................ 21

الف)تجزیه ناپذیری امنیت............................... 21

ب) ذهنی بودن امنیت.................................... 22

رهیافت امنیتی......................................... 24

 الف) دیدگاه رئالیسم نسبت به امنیت.................... 25

 ب)رهیافت ایده آلیستی یا لیبرالیستی امنیت............. 26

  ابعاد داخلی امنیت................................... 27

 ابعاد اقتصادی امنیت.................................. 28

 ابعاد زیست محیطی امنیت.............................. 30

 دیدگاه سوم درارتباط با امنیتintegrated approach  ........ 31

 

 

 

 استراتژیهای امنیتی................................... 32

استراتژیهای امنیتی بعد از جنگ سرد..................... 33

مکاتب امنیتی بدیل برای امنیت خلیج فارس................ 34

چارچوبهای آلترناتیو................................... 36

آیا پیوند های چند جانبه صلح و ثبات را تضمین می کند؟... 43  

اقدامات امنیتی ....................................... 46

دستور کار جدید........................................ 55

منابع فصل دوم......................................... 61

 

فصل سوم: سوابق طرحهای امنیتی

نظام امنیت ایرانی.................................... 66

نظام امنیتی انگلستان یا دوران صلح بریتانیایی.......... 66

تحولات مفاهیم امنیتی و طرح های امنیت منطقه ای.......... 67 

پیمان بغداد........................................... 70

تشکیل سنتو............................................ 72

تحولات دهه 60 و خروج بریتانیا از خلیج فارس............. 72

سیستم امنیت دو ستونی(دکترین نیکسون- کسیسنجر)  ........ 75

موانع تحقق اهداف دکترین نیکسون........................ 77

پایان سیستم امنیت دو ستونی نیکسون..................... 78

دکترین کارتر.......................................... 79

ارزیابی دکترین کارتر.................................. 82

دکترین ریگان(سیاست اتفاق نظر استراتژیک)............... 83

سیستم امنیتی شورای همکاری خلیج فارس................... 85

تشکیل شورای همکاری خلیج فارس.......................... 89

اهداف و مضامین شورا................................... 90

اهداف اقتصادی......................................... 90

اهداف امنیتی شورا..................................... 91

سیاست خارجی شورا...................................... 92

اول:جنگ ایران و عراق.................................. 92

دوم: بحران کویت....................................... 92

دلایل ضعف و ناتوانی شورا............................... 93

 الف) دلایل ضعف شورا از بعد تئوریک .................... 93                                                                               ب) موانع عملی فراروی شورا............................. 96

1 عدم فراگیری شورا  ................................ 96

2- اختلافات ارضی و مرزی بین اعضاء...................... 98

3- ناتوانی شورا ناشی از ضعف نظامی..................... 99

بحران اول و دوم خلیج فارس............................ 99

بیانیه دمشق و طرح امنیتی 2 + 6....................... 100

انگیزه ها و اهداف طراحان سیستم امنیتی 2 + 6.......... 103

1 آمریکا............................................ 103

2- اهداف کشورهای عربی از شرکت در طرح2+6.............. 104

بررسی دلایل ناکامی طرح امنیتی 2 + 6................... 104

طرحهای امنیتی دو جانبه............................... 109

نقش و هدف آمریکا..................................... 110

اقدامات عملی برای استقرار سیستم...................... 112

ارزیابی طرح امنیتی دو جانبه.......................... 112

نگاه برون منطقه ای به عنوان آخرین آلترناتیو (تجربیات تاریخی) 114

منابع فصل سوم........................................ 116

 

فصل چهارم: بررسی نقش ساختارها و ظرفیتهای داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس در پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

1 شکافهای سیاسی و اجتماعی(طبقه متوسط جدید) .......  123

2 تضاد های فرهنگی.................................. 124

3 معضلات نسل جوان .................................. 126

4 بحران مهاجرت..................................... 127

5 جنبش های سیاسی مذهبی............................ 129

اساس مشروعیت در دولتهای عربی حوزه خلیج فارس.......... 133

منابع فصل چهارم...................................... 140

 

فصل پنجم: بررسی نقش عوامل منطقه ای در ظهور و سقوط طرحهای امنیتی در                    منطقه خلیج فارس

مباحث مربوط به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس........... 145

الف) تهدیدات مشترک متوجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس. 145

1- تهدیدات ناشی از بافت جمعیتی ناهمگون............... 145

2-  بحران مشروعیت و هویت............................. 148

تهدیدات خاص متوجه هر کدام از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس 156

عربستان سعودی........................................ 156

کویت................................................. 157

امارت عربی متحده..................................... 158

قطر، بحرین، عمان..................................... 160

مباحث مربوط به ایران و عراق.......................... 160

1)  ایران ............................................ .160

الف) تهدیدات اقتصادی................................. 160

ب) تهدیدات سیاسی..................................... 161

ج) تهدید ناشی از حضور بیگانگان در منطقه.............. 162

2 ) عراق............................................. 165

انقلاب اسلامی ایران به عنوان عامل همگرایی و واگرایی.... 166

 مشکل کشورهای منطقه در ایجاد یک سیستم امنیت منطقه ای. 170

منابع فصل پنجم....................................... 176

 

فصل  ششم: بررسی نقش عوامل فرا منطقه ای در پیدایش و تداوم نظامهای امنیتی در        

منطقه خلیج فارس

آمریکا............................................... 180

تلقی آمریکا از مفهوم تهدید........................... 184

برنامه کمکهای امنیتی به کشورهای خلیج فارس ........... 186

نیروی واکنش سریع آمریکا و عملکرد های آن.............. 189

اتحاد جماهیر شوروی................................... 192

دکترین برژنف و امنیت خلیج فارس....................... 193

مصر.................................................. 194

سوریه................................................ 196

منابع فصل ششم........................................ 198

سخن پایانی؛ تحلیلی بر عدم موفقیت طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس............................. 200

کتابشناسی تحقیق ..................................... 211

 

دانلود بررسی ترتیبات امنیتی خلیج فارس 1990-1970

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۳
مجتبی انوری
پرسشنامه تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970

پرسشنامه تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970

دانلود پرسشنامه تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970

پرسشنامه تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970
پرسشنامه 
تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

پرسشنامه تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970

 

روایی:دارد

پایایی:دارد

نمره گذاری وتفسیر : دارد

منبع: دارد

 

این آزمون توسط ریزو و همکاران (1970)  ساخته شد و نخستین بار در ایران توسط ارشدی در سال 1369 ترجمه، ویرایش و مورد استفاده قرار گرفت. این آزمون شامل 14 ماده می باشد که 6 ماده اول آن برای سنجش ابهام نقش و 8 ماده دیگر آن برای سنجش تعارض نقش به کار می رود.

در این پرسشنامه پاسخ ها روی یک مقیاس چهار درجه ای از یک (بسیار صحیح است) تا 4 (اصلا صحیح نیست) مشخص می شوند.

ضریب اعتبار این آزمون از دو روش تنصیف و کودر ریچاردسن برای ابهام نقش به ترتیب 75/0 و 71/0 به دست آمد. همچنین وی از طریق روایی سازه ضریب روایی این آزمون را برای ابهام نقش به ترتیب 79/0 و برای تعارض نقش 89/0 به دست آورد.

دانلود پرسشنامه تعارض و ابهام نقش ریزو هوس و لیرتزمن 1970

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۲
مجتبی انوری
پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 3- 1970(MCMI-III)

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 3 1970(MCMIIII)

دانلود پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 3- 1970(MCMI-III)

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 3 1970(MCMIIII)
پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 
پرسشنامه 
چند محوری بالینی میلون 3 1970(MCMIIII)
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

پرسشنامه چند محوری بالینی میلون 3- 1970(MCMI-III)

 

روایی:دارد

 

پایایی:دارد

 

نمره گذاری وتفسیر : دارد

 

منبع: دارد

 

 

ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه بالینی چندمحوری میلون سه(MCMI ) می باشد. MCMI-III در سال های دهه 1970 توسط تئودور میلون ، نظریه پرداز شخصیت و همکارانش تدوین شد. این پرسشنامه دارای 175 گزاره در مورد شخصیت و رفتار است که مراجع بر حسب اینکه آیا درباره وی صدق می کند یا نه بصورت "درست" یا " غلط" به آنها پاسخ می دهد. توانایی خواندن آزمودنی دست کم باید در سطح کلاس هشتم باشد. این پرسشنامه دارای28 مقیاس می باشد که از این 28 مقیاس، 4مقیاس(شاخص های Z,Y,X,V که به ترتیب به سنجش روایی، افشاگری ، مطلوبیت  و خودکم شماری  می پردازند) به روایی و اعتبار آن اختصاص دارد، 11مقیاس الگوهای شخصیت بالینی(شامل اسکیزوئید ، اجتناب ، افسردگی ، وابسته ، نمایشی ، خودشیفته ، جامعه ستیز ، آزارگر ، وسواسی ، منفی گرا  وخودآزار ) را اندازه گیری می کند، 3مقیاس نشانگر الگوهای شخصیتی شدید(شامل اسکیزوتایپال ، مرزی ، پارانوییا ) است، 7مقیاس نشانگان بالینی(شامل اضطراب، اختلال جسمانی شکل ، دوقطبی ، افسرده خویی ، وابستگی به الکل، وابستگی به مواد و اختلال استرس پس از ضربه ) را اندازه گیری می کند و 3 مقیاس دیگر نشانگان بالینی جدی(اختلال تفکر، افسردگی عمده و اختلال هذیانی ) را مورد سنجش قرار می دهد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۲
مجتبی انوری
مقیاس سنجش اضطراب کتل 1970

مقیاس سنجش اضطراب کتل 1970

دانلود مقیاس سنجش اضطراب کتل 1970

مقیاس سنجش اضطراب کتل 1970
مقیاس سنجش اضطراب 
مقیاس
سنجش اضطراب کتل 1970
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5

روایی:دارد

 

پایایی:دارد

 

نمره گذاری وتفسیر : دارد

 

منبع: دارد

 

ویژگی های روانسنجی

مقیاس سنجش اضطراب کتل شامل40 سؤال و یکی­ از موثرترین ابزاری است که به صورت یک پرسشنامه کوتاه، برای سنجش اضطراب فراهم آمده است. این پرسشنامه می­تواند مکمل تشخیص بالینی ونتیجه­ای عینی با هدف­های پژوهشی به دست دهد. هر سئوال این مقیاس دارای سه پاسخ است که آزمودنی پاسخی که با وضعیتش سازگاری دارد
برمی­گزیند. از مجموع نمره­های20 سئوال اول اضطراب پنهان و مجموع نمره­های 20 سئوال دوم اضطراب آشکار و درکل نمره اضطراب­کلی را نشان می­دهد. این مقیاس در سال 68-1367 توسط دادستان و دیگران در جمعیت دانشجویی هنجاریابی شده است. در این هنجاریابی 24894 دانشجو مورد ارزیابی قرار گرفته اند (کراز،‌1386). اعتبار این آزمون که از طریق اجرای مجدد آن و به دفعات متعدد صورت گرفته همیشه بالاتر از 70/0بوده است و قابلیت تمایز بین افراد مضطرب وطبیعی را دارد (گنجی،‌1379).

مقیاس سنجش اضطراب کتل

 

1970

دانلود مقیاس سنجش اضطراب کتل 1970

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۱
مجتبی انوری
دانلود پاورپوینت اصول طراحی پرسشنامه (رشته بهداشت عمومی)

پرسش نامه اصول طراحی پرسشنامه تهیه شناسنامه پرسشنامه انواع اعتبار در پرسشنامه طراحی پرسشنامه نگرش مقیاس لیکرت

دانلود دانلود پاورپوینت اصول طراحی پرسشنامه (رشته بهداشت عمومی)

پرسش نامه
اصول طراحی پرسشنامه 
تهیه شناسنامه پرسشنامه
انواع اعتبار در پرسشنامه
طراحی پرسشنامه 
نگرش مقیاس لیکرت
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 181 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

 پرسشنامه ابزاری متداول برای جمع آوری اطلاعات است و به دلیل هزینه ناچیز تهیه، اکثر محققین به استفاده بیشتر از آن روی می آورند.

باید توجه داشت که پرسشنامه طوری تدوین شود که اولا از نظر حجم ، حوصله بر نباشد و ظرفیت روانی پاسخگویان دراین زمینه در نظر گرفته شود و در ثانی از نظر موضوعی، سوالها در یک ارتباط منطقی با هم طراحی شوند و خلایی بین آنها ایجاد نشود. یعنی هر سوال به سوال ما قبل و بعد خود ارتباط و اتصال موضوعی داشته باشد.

 

هر سوال پرسشنامه به دنبال هدف و منظور خاصی طراحی می گردد . جواب هر سوال گامی جهت تحقق اهداف ویژه تحقیق و در مجموع تامین کننده هدف اصلی تحقیق است.  

 

تدوین نادرست پرسشنامه نتایج نادرستی به بار می آورد. این موضوع سبب آلودگی جامعه می شود، بطوری که اعتماد افراد به تحقیقات پرسشنامه ای کاهش می یابد و مشکلات زیادی را برای محققین در آینده ایجاد می نماید.

 

و در ادامه داریم:

اصول طراحی پرسشنامه

رسم نمودار درختی

تعیین بانک سوالات

تعیین اعتبار محتوایی و پایایی سوالات

تهیه شناسنامه پرسشنامه

انواع اعتبار در پرسشنامه

روشهای سنجش اعتبار محتوا

روشهای سنجش Reliability   پایایی پرسشنامه

انواع سوالات پرسشنامه از لحاظ محتوا

انواع سوالات پرسشنامه از لحاظ نحوه پاسخگویی

انواع پرسشنامه از لحاظ نحوه اجرا

انواع پرسشنامه از لحاظ محتوای سنجش شده

طراحی پرسشنامه نگرش

تعاریف نگرش

اجزای نگرش

خصوصیات سوالات نگرشی

اندازه گیری و سنجش نگرشها

مقیاس لیکرت

 

 

فایل پاورپوینت 67 اسلاید 

 

دانلود دانلود پاورپوینت اصول طراحی پرسشنامه (رشته بهداشت عمومی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۱
مجتبی انوری