تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

تبادل لینک

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

الودگی اب water pollution

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد اضطراب

پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک و فرایند بازاریابی .

دانلود مقاله ترجمه شده سورت بهینه با الگوریتمهای ژنتیک

الگوریتم ژنتیک

پاورپوینت بررسی مسجد کبود تبریز - معماری اسلامی

دانلود پاورپوینت نقش همراه و همسر 19 اسلاید

پاورپوینت شناخت و بررسی گره چینی چوبی در بناهای تاریخی گرگان .

پاورپوینت تحلیل و بررسی تیپ های شخصیتی.

پیداکردن دامنه با دامین اتوریتی بالا بدون نرم افزار.

پروژه کارآفرینی تأسیس آموزشگاه آشپزی.

انزوا - عزلت و تنهایی در دیوان شهریار.

سوالات پایانترم درایو.

اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک .

پاورپوینت اسلاید در مورد جزیره قشم .

آنالیز تابعی چارلز شوارتز .

پاورپوینت نظریه زیستی شخصیت رابرت کلونینجر.

پاورپوینت نظریه شرطی سازی کلاسیک رسکورلا واگنر

پاورپوینت مدل هایی برای مسائل چیدمان ABS.

پاورپوینت روش تحقیق در تربیت بدنیpptx

پاورپوینت مخاطرات کویر.

پاورپوینت رفتارگرایی اسکینر.

دنیای موزیکال وست اِند (انتهای غربی)

(فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)

پاورپوینت آشنایی با نظام آموزشی پودمانی.

الگوها و راهکارهای طراحی مسکن امروزی (معاصر) یزد معماری بومی

quality in fast food restaurants

پاورپوینت کردارشناسی انسانی.

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ق.ظ

۰

طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسئله جورج پولیا

طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسئله جورج پولیا


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 4
حجم 18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل
 

هدف از این نوشتار طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسأله جورج پولیا می باشد.

 

 

ارائه روش حل مسئله جورج پولیا، مهارت های تدریس مسله و مهارت های ضروری یادگیری آموزش ریاضی برای معلم و فراگیران گروه آزمایش، در مقایسه با گروه کنترل، بر کاهش اضطراب ارزیابی ریاضیدانش آموزان تأثیر داشته است.

 


روش حل مسأله جورج پولیا به عنوان روش آموزشی مورد استفاده در پژوهش حاضر از ویژگی هایی که در روش های تدریس سنتی ذکر شده در تحقیقات متفاوت است.از طریق دادن نقشه ی عمل و یا به عبارتی دستورالعملی چهار مرحله ای از تأکید بیش از اندازه بر حفظیات جلوگیری میکند و اضطراب ناشی از تأکید بیش از حد بر "تمرین و تکرار" و به کارگیری قواعد به شکل "حفظ کردن طوطی وار" را در فراگیران کاهش می دهد و این امر به تبع از اضطراب معلم ریاضی که مجری روش تدرسی است نیز می کاهد. بنابراین در پژوهش حاضر نیز فراگیران گروه کنترل که در معرض آموزش های لازم در این زمینه قرار گرفتند، میزان اضطراب معلم ریاضی کمتری را در مقایسه با گروه کنترل  هرچند به میزان اندک نشان دادند و فرضیه فرعی دوم تأیید شد. البته به دلیل اینکه قبل از ارائه ی متغر آموزشی ( راهبردهای حل مسأله) ، طبق نتایج آزمون اضطراب سنج دانش آموزان اضطراب کمی از خود نشان دادند، نتیجه ی پژوهش حاضر با تحقیقات آورده شده ( گرینوود 1984، نورود 1994، تویباز 1992، نیویستید 1998) هم خوانی ندارد.

 

 


روش حل مسأله جورج پولیا بیش از هرچیزی روشی برای ارائه ی مهارت هایی برای توانمندی در حل مسأله است، فراگیران گروه کنترل که در معرض آموزش های لازم در این زمینه قرار گرفتند،میزان اضطراب حل مسأله ی کمتری را در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند. بنابراین نتیجه می گیریم که فرضیه فرعی اول ضمن هم خوانی با نظریه ها و تحقیقات انجام شده ،(تویباز1978، استاد بلسکی  ،1985)  ؛ ( نیو استید1998) و (لازاروس1974، اسکپ 1978، گرین وود1984، پترسون و فتما 1985) در این زمینه مورد تأیید قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

رئوس مطالب: 
اهداف جزئی: 
هدف های رفتاری:
الف: هدف های رفتاری درحیطه ی شناختی:
ب – هدف های رفتاری در حیطه روانی – حرکتی
ج – هدف های رفتاری در حیطه عاطفی
پیش بینی رفتارهای وردی: 
ارزشیابی آغازین:
الف – آزمون رفتار ورودی:


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی